חברת נתיבי ישראל פרסמה מכרז לצורך תחילת העבודות בכביש הערבה – כביש 90 מנחל שיטה(ק"מ 82) ועד צומת מנוחה (ק"מ 101).

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
חברת נתיבי ישראל פרסמה מכרז לצורך תחילת העבודות בכביש הערבה – כביש 90 מנחל שיטה(ק"מ 82) ועד צומת מנוחה (ק"מ 101).
רונית זילברשטיין
12/12/2024 | 10:00

חברת נתיבי ישראל פרסמה השבוע מכרז לצורך תחילת העבודות בכביש הערבה – כביש 90 מנחל שיטה(ק"מ 82) ועד צומת מנוחה (ק"מ 101)
זאת בנוסף לעבודות המבוצעות כיום במקטע שבין צומת קטורה לנחל שיטה.
משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל משקיע בחלק זה 450 מיליון שקלים

בינואר 23, החלה חברת נתיבי ישראל את העבודות בכביש 90 להרחבת הכביש לאורך 19 ק"מ מצומת קטורה ועד מעבר נחל שיטה והפיכתו לכביש חדש בעל שני מסלולים ושני נתיבים לכל כיוון.כעת, החברה ממשיכה את הרחבת כביש 90 ומפרסמת מכרז לבחירת קבלן שיחל את העבודות במרץ 2025 להרחבה של 19 קילומטרים נוספים מנחל שיטה ועד צומת מנוחה, המוכר גם ככושי רימון במפגש הכבישים 90 ו- 31.

בפרויקט החברה תבצע הרחבה של הכביש לדו מסלולי דו נתיבי, עם מפרדה קשיחה לאורך כל הדרך וכן ביצוע שול רחב של 3 מטרים, מה שיתרום משמעותית להפחתת תאונות הדרכים הקטלניות במקטע זה. בנוסף, יוקמו שני גשרים חדשים מעל נחל חיון וכן יבוצע פיתוח נופי המותאם לסביבת כביש הערבה. בפרויקט, החברה תסדיר דרך שירות בטיחותית לתחנת תדלוק ומתחם תיירות מתוכננים באזור פונדק ה-101.

במסגרת התוכנית האסטרטגית לטיפול בכביש הערבה, מבוצעים גם מקטעי עקיפה לאורך 60 קילומטרים מנחל פארן ק"מ 112 ועד ק"מ 170 לאורך 3 ק"מ לכל כיוון, כולל הסדרת מפרדה קשיחה במקטעי העקיפה , תאורה וכן 20 מצלמות חדשות לבקרת התנועה. . חברת נתיבי ישראל פועלת גם לביצוע מפרץ מנוחה בקילומטר 146 דרומה וכן מתכננת הרחבה עתידית גם עד מושב חצבה, מה שיבטל את הצורך במקטעי עקיפה נקודתיים.

המהנדס, דניאל בן עברי, מנהל הפרויקט בחברת נתיבי ישראל מסר: "פרויקט הרחבת כביש הערבה והפיכתו לדו-מסלולי עם מפרדה קשיחה הוא לא רק פרויקט תחבורתי – זהו צעד מהותי להצלת חיים. כביש 90, הארוך והחשוב בישראל, סבל במשך שנים מתשתיות לא מספקות ומהעדר אמצעי בטיחות בסיסיים, מה שהפך אותו לאחד הכבישים המסוכנים בארץ.
הפרויקט הנוכחי שמוביל משרד התחבורה, הכולל הרחבה משמעותית של הציר, תשתיות מתקדמות כמו תאורה במקטעים בעייתיים, הוספת שוליים רחבים ויצירת מפרדה קשיחה לאורך כל הדרך, הוא חלק מתוכנית אסטרטגית רחבה ושאנחנו נבצע בפועל. המטרה המרכזית היא להפחית את תאונות הדרכים הקטלניות באזור ולאפשר למשתמשי הדרך הרבים בכביש הערבה לנסוע בבטחה"

כביש 90 הוא כביש ארוך, ברובו ללא מפרדות כלל בין המסלולים, מה שמוביל לתאונות דרכים רבות, כולל קטלניות.
פרויקט משמעותי של הרחבת ציר נרחב בכביש 90 הכולל הקמת נתיב נוסף לכל כיוון והקמת מפרדה קשיחה אמור להפחית משמעותית את התאונות וכן למנוע תאונות חזיתיות קטלניות. בנוסף, לכך, יורחבו השוליים, יוסדרו הצמתים הקיימים לאורך כל הציר וכן יוחלפו בהתאם תמרורים ותבוצע מערכת תאורה חדשנית בצמתים ובמקטעי העקיפה

ניהול פרויקט : חברת נתיבי ישראל אגף דרום – אינג' דניאל בן עיברי

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

תגיות
אגף התנועה במשטרת ישראל (27) אילת (1491) אלי לנקרי (48) אלי לנקרי ראש עיריית אילת (147) בית חולים יוספטל (51) בסיס חיל הים (זי"ס) (22) דוברת משטרת מרחב אילת, פקד אפרת אקלר (71) דר' דרורי גניאל (59) המועצה האזורית חבל אילות (29) המועצה האזורית ערבה תיכונה (28) המשרד להגנת הסביבה (36) חבל אילות (55) חרבות ברזל (102) יוסי חן – מנכ"ל תאגיד התיירות העירוני (28) כביש 12 (29) כביש 40 (65) כביש 90 (148) כביש הערבה (141) כיבוי אש (19) כיבוי אש אילת (99) מאיר יצחק הלוי (161) מד"א אילת (33) מד"א נגב (46) מינהל החינוך אילת (33) מירי קופיטו (26) מלונאות, תיירות (20) מעבר הגבול ע״ש מנחם בגין (טאבה) (23) מפקד משטרת מרחב אילת, נצ״מ משה פינצי (20) מפרץ אילת (96) משטרת אילת (298) משטרת ישראל (283) משרד התיירות (37) נגיף הקורונה (77) עיריית אילת (446) ערבה תיכונה (112) פיקוד העורף (21) פרקליטות מחוז דרום (פלילי) (24) ראש עיריית אילת, אלי לנקרי (42) רונית זילברשטיין (115) רשות הטבע והגנים (44) רשות שדות התעופה (37) שדה התעופה ע"ש אילן ואסף רמון (49) שדה תעופה החדש "רמון" (31) תאגיד התיירות (34) תאגיד עירוני לתיירות אילת (35)