חברת ארקיע עותרת לבית המשפט נגד רשות שדות התעופה ומשרד התחבורה.

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
חברת ארקיע הגישה עתירה מנהלית לבית המשפט לעניינים מנהליים נגד רשות שדות התעופה ומשרד התחבורה, בדרישה להסדיר את כלל פעילותה מטרמינל 1 ולא באופן מפוצל בין טרמינלים 1 ו-3 כפי שמתקיים כיום.
רונית זילברשטיין
05/03/2025 | 10:00

חברת ארקיע עותרת לבית המשפט נגד רשות שדות התעופה ומשרד התחבורה.
חברת ארקיע הגישה עתירה מנהלית לבית המשפט לעניינים מנהליים נגד רשות שדות התעופה ומשרד התחבורה, בדרישה להסדיר את כלל פעילותה מטרמינל 1 (ולא באופן מפוצל בין טרמינלים 1 ו-3 כפי שמתקיים כיום).

החברה טוענת כי הפיצול הקיים מפלה אותה לרעה ביחס לחברות תעופה זרות, זאת למרות שחברות אלה השהו את טיסותיהן לישראל עם פרוץ המלחמה, בעוד ארקיע שמרה על רציפות הפעילות האווירית.

בעתירתה מדגישה ארקיע כי על רשות שדות התעופה ושרת התחבורה לקבוע קריטריונים שוויוניים ואחידים להפעלת טיסות מטרמינל 1, תוך התחשבות באינטרסים לאומיים כבדי משקל. בראשם – הבטחת קשר אווירי פתוח לישראל בשגרה ובעתות חירום, וכן הגברת היקף הטיסות לאילת לרווחת כלל אזרחי המדינה. העתירה מציינת כי הקריטריונים הקיימים נקבעו לפני כעשור במציאות שונה לחלוטין, וכיום אינם משקפים את צורכי התחבורה האווירית.

כיום, ארקיע נאלצת לפעול משני טרמינלים שונים, מה שמוביל לעלויות תפעוליות גבוהות. במקביל, חברות תעופה זרות שהפסיקו את פעילותן בישראל למשך למעלה משנה וחצי, ישובו לפעילות מלאה מטרמינל 1 – מצב בלתי סביר שמעמיד את ארקיע בעמדת נחיתות תחרותית קשה.

מנכ"ל ארקיע, עוז ברלוביץ' מסר:"ארקיע הייתה ונשארה חברת תעופה ישראלית המחויבת לציבור ולמדינה. בתקופות קשות, כשהשמיים התרוקנו מטיסות זרות, ארקיע נשארה כדי לשמור על חיבור אווירי לישראל ואף לבקשת שרת התחבורה פתחה קו תעופה לניו יורק. כעת היא דורשת יחס הוגן ושוויוני. הפיצול בין שני טרמינלים יוצר נטל כבד ובלתי מוצדק, ואנו מצפים ממשרד התחבורה לתקן את העיוות הזה במהרה."

תביעה זו מצטרפת להודעתה של ארקיע מהשבוע בנוגע לאופן החד צדדי שהאוצר העלה את עלויות הביטחון על חברות התעופה הישראליות.
כזכור, ממשלת ישראל קיבלה החלטה השבוע להעלות באופן משמעותי וחד-צדדי את עלויות הביטחון שהוטלו על חברות התעופה, ובפרט על ארקיע, ללא מתן פתרונות שיאפשרו את השתלבות החברה בתחרות עם חברות התעופה הזרות. החלטה זו תיצור נטל כלכלי משמעותי על החברה, שממילא פעלה בתנאים מאתגרים עקב המצב הביטחוני.

ארקיע התריעה כי המהלך מעמיד קושי רב בפני החברה. החברה פנתה במספר רב של בקשות לבחון מחדש את ההחלטה ולהציע מתווה שיסייע לחברות התעופה.

העתירה הוגשה באמצעות עורכי הדין רז נזרי, אבינעם סגל-אלעד ונדים עבוד ממשרד עורכי הדין פירון.

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

תגיות
אגף התנועה במשטרת ישראל (27) אילת (1564) אלי לנקרי (48) אלי לנקרי ראש עיריית אילת (152) בית חולים יוספטל (52) בסיס חיל הים (זי"ס) (22) דוברת משטרת מרחב אילת, פקד אפרת אקלר (73) דר' דרורי גניאל (59) המועצה האזורית חבל אילות (29) המועצה האזורית ערבה תיכונה (28) המשרד להגנת הסביבה (36) חבל אילות (57) חברת קצא"א (קו צינור אילת אשקלון) (20) חרבות ברזל (110) יוסי חן – מנכ"ל תאגיד התיירות העירוני (28) כביש 12 (30) כביש 40 (68) כביש 90 (152) כביש הערבה (144) כיבוי אש אילת (102) מאיר יצחק הלוי (161) מד"א אילת (39) מד"א נגב (51) מועצת עיריית אילת (20) מינהל החינוך אילת (33) מירי קופיטו (26) מלונאות, תיירות (20) מעבר הגבול ע״ש מנחם בגין (טאבה) (25) מפרץ אילת (99) משטרת אילת (312) משטרת ישראל (288) משרד התיירות (38) נגיף הקורונה (77) עיריית אילת (459) ערבה תיכונה (115) פיקוד העורף (21) פרקליטות מחוז דרום (פלילי) (24) ראש עיריית אילת, אלי לנקרי (44) רונית זילברשטיין (115) רשות הטבע והגנים (45) רשות שדות התעופה (39) שדה התעופה ע"ש אילן ואסף רמון (53) שדה תעופה החדש "רמון" (33) תאגיד התיירות (34) תאגיד עירוני לתיירות אילת (35)